HKJDPtLmcMg3qG2VmeWD46e-j88

Pesanan Penaja

Monday 7 February 2011

PENYEMBUHAN DALAM MASA SINGKAT

Aura Manusia

Dogma biologi yang mempercayai "bahawa rupabentuk, bakat dan potensi kelakuan sesuatu  hidupan itu telah terprogram dalam susunan molekul DNA"  dewasa kini telah mula tergugat. Biologis menganggap pengetahuan mengenai pengaruh kuat DNA itu merupakan pengetahuan  terkini dan paling benar. Apa yang lebih hebat lagi ialah DNA dianggap sebagai taqdir yang diwarisi dari generasi sebelumnya dan ianya tidak boleh diubah-ubah lagi. DNA dilihat sebagai masterplan bagi sifat fizikal, bakat dan potensi tingkahlaku seseorang dan individu berkenaan dianggap telah 'terperangkap' di dalam perencanaannya tanpa dapat  dipengaruhi oleh alam sekita hidupan tersebut.

Walau bagaimana pun terkini, seorang Saintis Biologi Selular terkemuka Dr Bruce Lipton telah menemui sesuatu yang bakal menjadikan dogma berkenaan DNA tersebut sebagai satu mitos. Beliau telah berjaya membuktikan bahawa sebaliknya alam sekitar sebenarnyalah yang mempengaruhi DNA yang kemudian memberi kesan kepada sel-sel badan. Beliau menemui apa yang dinamakan sebagai Epigene yang terdapat dalam sel yang kemudiannya mempengaruhi cara DNA diekspresi yang selepas itu pula mempengaruhi pertumbuhan sel-sel.

Rupa-rupanya, epigene ini dipengaruhi pula oleh gelombang elektromagnatik di luar sel yang datangnya dari aktiviti deria, pemikiran, emosidan kepercayaan kita sendiri. Apabila kita melakukan perubahan dalam faktor di atas maka suatu gelombang elektromagnet terpancar dalam tubuh kita dan merangsang epigene untuk mengubahsuai yang kemudiannya mempengaruhi DNA dan sel-sel berkaitan. Beliau dapat menunjukkan bahawa sel-sel kanser yang berada di dalam tubuh pesakit apabila dikeluar dan dipindah ke dalam tubuh individu yang sihat "secara tiba-tiba berubah menjadi normal dan sihat".  Kelihatan bahawa sesuartu penyakit itu boleh di "switch ON - OFF" mengikut ke adaan sekeliling tempat sel itu berada. Jelasnya, alam sekitar yang merupakan keadaan dalaman seseorang menghasilkan gelombang elektromagnet yang amat mempengaruhi kesihatan dirinya

Apa yang disesalkan ialah 70% dari pemikiran individu itu lebih bersifat negatif. Keadaan ini mempengaruhi kesihatan tubuhbadannya.Pemikiran ini datangnya dari pengalaman 'buruk' sejarah kehidupannya. Kebolehan untuk melakukan "reprogramming" pemikiran bawah sedar amatlah berguna serta amat berkesan.

Jadi bagaimana hendak melakukan proses "reprogramming"? untuk melakukan transformasi diri ke arah bebas penyakit?

No comments:

Post a Comment

Pesanan Penting